Mart 21, 2010

şiş ile püskül saçak nasıl yapılır, parmak ile püskül saçak nasıl yapılır, şiş ile lif ilif nasıl yapılır, kazak etek yaka kol kuzu süslemede püskül

şiş ile püskül nasıl yapılır diye çok araştırdım. fiyonk nette arkadaşım video koymuş ancak açılmıyordu. açıklamasını da pek anlayamadım. onun faydalandığı siteden orjinal anlatımı okudum ve sonunda başardım. arkadaşıma çok teşekkür ederim. benim gibi lif örmeyi merak edenler için bunuda videoya çektim umarım anlaşılır olmuştur. video da problem olabilir diye şimdi de anlatayım.
sağ şiş ile sol şişteki ilmekten 1 düz ilmek örüyoruz. içinden ilmek aldığımız sol şişteki ilmeği şişten çıkarmadan ipimizi iki şişin arasından ön tarafa yani kendimizden tarafa alıyoruz ve sol baş parmağımıza ipi doladıktan sonra tekrar ipi şişlerin arasından arkaya geçiriyoruz. ve sol şişte hala durmakta olan ilmeğin içinden ikinci düz ilmeğide aldıktan sonra sol şişteki ilmeği bırakıyoruz. sağ şişte oluşan iki ilmeği, son ördüğümüz ilmeği önce ördüğümüzün içinden geçirerek tek ilmeğe indiriyoruz. böylece püskül oluşmuş oluyor. bu şekilde her ilmeği örebileceğiniz gibi arzu ettiğiniz gibi aralıklar bırakabilirsiniz. arka sırayı ters de örebilirsiniz düz de. size kalmış.
arkadaşlarında ifade ettiği gibi bu işlem çok farklı amaçlarla kullanılabilir : lif için, etek, yaka, kol vb. kenarı süslemede, koyun kuzu aslan gibi postlu hayvanları işlemede vb. kolay gelsin.


ŞİŞ İLE PÜSKÜL YAPILIŞ VİDEOSU




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder