Şubat 04, 2018

ŞİŞ İLE PÜSKÜL YAPIMI



Merhaba arkadaşlar!

Daha önce de şiş ile püskül yapımı videosu yayınlamıştım. Bu teknik farklı. Ben Giresunluyum, bizim orada kızların çeyizinde mutlaka bu liflerden bulunur, nasıl örülür hep merak etmiştim ama yapan birini bulamamıştım, internette yabancı bir sitede daha önce yayınladığım tarifi bulmuştum ve o şekilde yapmıştım, ancak çeyizdekiler gibi görünmüyordu ve zordu.
Birgün bir hasta ziyaretinde ören birine denk geldim, videosunu çektim ama bilgisayara aktarınca unutmuşum, geçenlerde gene merakım alevlendi YouTube da aradım bulamadım, sonra aklıma geldi video. Buldum ve unutmayayım diye videosunu çektim, sonrada youtube için çekmeye karar verdim. Ortaya bu video çıktı. Bu benim ilk youtube videom. Hatalarım için özür dilerim


PÜSKÜLÜN YAPILIŞI:

Şişi ilmeğin içinden geçiriyoruz, yeni ilmek almak için ipi şişe doluyoruz, diğer ilmekten çıkmadan ipi parmağımıza dolayıp yeni bir ilmek daha alıp iki ilmek olarak eski ilmekten çıkıyoruz. Bu şekilde püskül koymak istediğimiz ilmekleri örüp sıra bitince sonraki sırayı düz örüyoruz. Bu sırayı örerken çift aldığımız ilmekleri birlikte örüyoruz, tek ilmekmiş gibi.  Bu sırayı da ördükten sonra boşa çıkan şiş ile oluşan püskülleri tek tek şişe alıp sıkıca çekiyoruz, hem püskülleri uzatıyor hem sağlamlaştırıyoruz. Videoda sonrada yapabiliriz hepsini beraberde yapabiliriz demiştim ancak bu anlattığım şekilde daha muntazam ve sağlam oluyor.

Bu lif modellerinde dikkat!:

Haroşa kullanın, bir çok modelle uygulayabilirsiniz hayal gücünüze kalmış ancak modellerde teknik haroşa olmalı, ajurlu model mesela ama teknik haroşa olmalı, en azından püskülü koydugunuz kısımda..  Şiş no 2,5 tercih edin, lif ipi kullanın, yanlarda 5-7 kenar ilmeği bırakın, örgüyü bitirirken üst kısımda püskülsüz bir bölüm ortaya çıktığı için alt kısımda yani püsküllerin  üzerine sarktığı en alt kısımda üste göre daha fazla boşluk bırakın ki üst ve alt örgü bitince orantılı görünsün

Şimdilerde bu liflerden örmeye karar verdim, ben de yeni başladığım için tecrübelerimle bazı bilgileri yenileyebilirim. Ördükçe paylaşmaya çalışacağım.

Başlayanlara kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder