Aralık 13, 2013

DÜDÜKLÜDE MERCİMEK ÇORBASI

Mercimek çorbasını ailecek çok seviyoruz. Ancak her seferinde farklı bir kıvamda oluyor. Dün yaptığım çorbanın kıvamını herkes çok beğendi. Her seferinde unutuyorum diye bu sefer yazmaya karar verdim. Sonra benin gibi olanlar için siteye yazayım dedim. Mercimek diye pek önemsenmez ama olsun.

Malzemeler: 
1 su bardağı mercimek
7 su bardağı su
biraz zeytinyağı
3 çay kaşığı tuz
1 kaşık salça
dileyen sarımsak yada çok ince doğranmış yada rendelenmiş soğan koyabilir. Benim dünkü çorbamda ikisi de yoktu.

Yapılışı: tüm malzemeyi düdüklüye koyuyorsunuz. ötmeye başlayınca 10-15 dk (düdüklüye göre değişir- benimki hisarınki-15 dk pişirdim.) kısık ateşte pişiriyorsunuz. tencerenizin kapağını açma zamanı geldiğinde sıcacık 1 kase çorbayı dilediğiniz gibi baharat yada limon eşliğinde servis yapabilirsiniz.

AFİYET OLSUN. RESMİ BİR SONRAKİ SEFERE KOYARIM İNŞALLAH. ÇÜNKÜ DÜN KOCAM HEPSİNİ AFİYETLE YEDİ :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder